فیلم ترسناک Harry Potter and the Philosophers Stone 2001 (هری پاتر)

فیلم ترسناک Harry Potter and the Philosophers Stone 2001 (هری پاتر)

فیلم ترسناک Harry Potter and the Philosophers Stone 2001 (هری پاتر)
date: 2018-04-13 14:59:51
  • view: 2685 today: 0
  • ایجاد مقاله
    مقاله تایید شده

    فیلم ترسناک Harry Potter and the Philosophers Stone 2001 (هری پاتر)

    فیلم ترسناک Harry Potter and the Philosophers Stone 2001 (هری پاتر)

    ژانر : فانتزی / ترسناک

    زمان : 150 دقیقه

    زبان : انگلیسی و دوبله فارسی

    محصول : آمریکا

    کارگردان : کریس کلمبوس

    ستارگان : اما واتسون ، دنیل رادکلیف ، روپرت گرینت ، تام فلتون

    خلاصه داستان : هری، پسرکی که با خاله و شوهرخاله‌اش زندگی می‌کند، پس از سال‌ها به وجود دنیای اسرارآمیز جادوگر‌ها و نقش پررنگ خود در آن پی‌می‌برد و… 

    بیشتر بدانید:

    مجموعه «هری پاتر» همان نقشی را برای نسل امروز دارد که «جنگ ستارگان» برای نسل قبل از خودش داشت. «جنگ ستارگان» فیلمی بود که در کنار «آرواره‌ها»ی استیون اسپلیبرگ چیزی که ما امروز به اسم بلاک‌باسترهای تابستانی می‌شناسیم را ایجاد کرد. فیلم‌های پرسروصدایی که همه آنها را می‌دیدند و در عمق فرهنگ عامه‌ی مردم حضور پررنگی پیدا کرده بودند. «جنگ ستارگان» از آن فیلم‌هایی بود که انتظارات مردم از سینما را تغییر داد و البته به هالیوود نشان داد که می‌توان با سرمایه‌گذاری روی دنباله‌ها، مجموعه‌های غول‌پیکر و سودآور ساخت. جرقه‌های تحول بعدی در ساختار انتظارات مردم و نحوه‌ی فیلمسازی استودیوهای هالیوودی زمانی زده شد که فیلمی به اسم «هری پاتر و سنگ جادو» روی پرده سینماها رفت.

    فیلمی که شاید در نگاه اول یک فانتزی کودکانه‌‌ی بی‌ادعا به نظر می‌رسید، اما در حقیقت حاوی سحر و جادوی خاصی بود که به آن کمک کرد تا خیلی زود به چنان پدیده‌ی گسترده‌‌ای تبدیل شود که پایه‌های دنیای بعد از خودش را بلرزاند. به سرعت نام هری پاترِ جادوگر سر زبان‌ها افتاد و اگر قبل از این کودکان و نوجوانان و سینماروهای خوش‌ذوق درباره‌ی لوک اسکای‌واکر و ماجراجویی‌هایش در کهکشان خیلی خیلی دور حرف می‌زدند، حالا امکان نداشت بچه‌ای را در سرتاسر دنیا پیدا کنید که هر روز با حسرت در انتظار نامه‌اش از سوی هاگوارتز نباشد. یکی از دلایل این استقبال و موفقیت بزرگ از همان فیلم اول به خاطر این بود که «هری پاتر» یکی از آن اقتباس‌های ناشناخته‌‌ای نبود که تازه پس از منتقل شدن به یک مدیوم پرطرفدارتر، مورد توجه قرار بگیرند. به عبارت دیگر محبوبیتِ اصلی «هری پاتر» از بازاریابی و تبلیغاتِ بزرگ فیلم‌ها سرچشمه نگرفت، بلکه از پایه‌ای‌ترین شکل ممکن یعنی کتاب‌ها شروع شد و به این ترتیب وقتی به سینما رسید با آتش بزرگی طرف بودیم که فیلم‌ها تبدیل به هیزم‌های اضافی‌ای شدند که این آتش را تا آسمان گستراندند. و این آتشی بود که قرار نبود به این زودی‌ها سرد شود.

    بلکه به‌طور مرتب با هشت فیلم ادامه پیدا کرد. فیلم‌هایی که یکی از یکی بهتر و متفاوت‌تر و جذاب‌تر بودند. حالا ۱۵ سال از اکران اولین فیلم «هری پاتر» گذشته است و اگرچه با وجود اکران اسپین‌آف «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها»، اسم هری پاتر دوباره به سر زبان‌ها برگشته، اما حقیقت این است که «هری پاتر» هیچ‌وقت فراموش نشده بود که «جانوران شگفت‌انگیز» بخواهد آن را به یادمان بیاورد. در عوض هر روز می‌توانیم عواقب زلزله‌ای که این فیلم‌ها در فضای جریان اصلی سرگرمی سینمایی دنیا به وجود آوردند را ببینیم. بعد از یک دهه و نیم، تغییرات زیادی در فضای فیلم‌های جریان اصلی رخ داده است. حالا ابرقهرمانان در اولویت هستند، جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری به‌طرز قابل‌توجه‌ای پیشرفت کرده است و بازسازی‌ها و پیش‌درآمد‌ها و اسپین‌آف‌ها به روتین برنامه‌ی سالانه‌ی استودیوها تبدیل شد‌ه‌اند. اما وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم، دنیای جادویی جی. کی رولینگ جدا از بقیه‌ی فیلم‌های هم‌سبکش می‌ایستد.

    مجموعه‌ی «هری پاتر» فقط دنیای بعد از خودش را تغییر نداد، بلکه تا بعد از اتمامش هم پادشاه این دنیای جدید باقی ماند. تا قبل از «هری پاتر و سنگ جادو» چیزی به اسم یک مجموعه بزرگ برای بچه‌ها و نوجوانان معنی نداشت. بهترین چیزی که بچه‌ها می‌توانستند گیر بیاورند انیمیشن‌های دیزنی و رفقا بودند. «هری پاتر و سنگ جادو» اما برای اولین‌بار مجموعه‌ی گران‌قیمتی را به همراه آورد که به زودی خیلی‌ها قرار بود از آن تقلید کنند. ویژگی منحصربه‌فردی که همیشه «هری پاتر» را از تقلیدکارانش یک سر و گردن بالاتر قرار داده اما این است که ما در رابطه با این فیلم‌ها با مجموعه‌‌ای طرفیم که به‌طور غیرمنتظره‌ای آغاز می‌شود، به‌طور قدرتمندی ادامه پیدا می‌کند و در اوج به پایان می‌رسد. تقریبا هیچ مجموعه دیگری را در تاریخ سینما نمی‌توانید پیدا کنید که در طولانی‌مدت این‌قدر کارش درست باشد. برای ما در آن زمان «هری پاتر» نهایت فیلم بود. جی. کی رولینگ طوری واقعیت و فانتزی، جدیت و شگفتی و ترس و هیجان را با هم ترکیب کرده است که در هنگام تماشای این فیلم‌ها تمام احساسات شناخته شده و شناخته نشده در مغزتان مورد قلقلک قرار می‌گیرند و حالا که فیلم را در بزرگ‌سالی می‌بینیم، یک حس نوستالژی هم با قبلی‌ها قاطی می‌شود تا نتیجه به معجون خوشمزه‌ی عجیب و غریبی تبدیل شود. اما من اینجا نمی‌خواهم فقط یک سری حرف زیبا درباره‌ی این فیلم‌ها ردیف کنم.

    در عوض می‌خواهم ببینم مجموعه‌ی «هری پاتر» بعد از این همه سال، در چه وضعیتی به سر می‌برد و آن را از زاویه‌ی دید بزرگ‌سالی بررسی کنم که دیگر مثل دوران کودکی با دیدن هر چیزی شگفت زده نمی‌شود. می‌‌خواهم بپرسم چقدر از علاقه‌ی ما به «هری پاتر» به خاطر نوستالژی است؟ که آیا این فیلم‌ها به اندازه‌ی همان چیزی که یادمان می‌آید خوب هستند و لیاقت این همه تعریف و تمجید را دارند یا نه؟ اصلا آیا این مجموعه به هشت فیلم نیاز داشت یا مثل بسیاری از مجموعه‌های این سال‌ها، الکی کش آمده است؟ خب، پس منتظر چه هستید. بگذارید از سکانس اولِ فیلم اول شروع کنیم. من یکی از کسانی هستم که با فیلم‌های «هری پاتر» با دنیای جی. کی رولینگ آشنا شدم و قبل از اینکه عاشق این فیلم‌ها شوم، نیازی به صبر کردن نداشتم. همان اولین سکانس کافی بود. سکانس افتتاحیه‌ی «سنگ جادو» شاید یکی از بهترین سکانس‌های این مجموعه و جزو دو-سه سکانس موردعلاقه‌ی من در کل این مجموعه است.

    جایی که پروفسور دامبلدور (ریچارد هریس) از بین درختانِ بیرون می‌آید، قدم روی آسفالت خیابان پرایوت درایو می‌گذارد، به آرامی یک دستگاه عجیب از جیبش بیرون می‌آورد، در آن را مثل فندک باز می‌کند و شروع به جذب کردن نور چراغ‌های خیابان می‌کند. در همین حین کریس کولومبوس در مقام کارگردان روی گربه‌ای زوم می‌کند که در ابتدا یک گربه‌ی معمولی که هرروز با بی‌اعتنایی از کنارشان عبور می‌کنیم به نظر می‌رسد، اما ناگهان تغییر شکل می‌دهد و به پروفسور مکگوناگل بدل می‌شود. کمی بعد هم هاگرید با موتور پرنده‌اش از آسمان روی زمین فرود می‌آید. روی کاغذ با سکانس پیچیده‌ و شلوغی سرشار از جلوه‌های ویژه که تماشاگر را از همان ابتدا به‌طور شتاب‌زده‌ای به سوی خودش جذب کند طرف نیستیم. جادوی این سکانس اما در ساکت‌ترین و بی‌شیله‌پیله‌ترین شکل ممکن اتفاق می‌افتد. ما در این سکانس به نظاره‌ی به وقوع پیوستن سحر و جادو در یک محیط شهری آشنا می‌نشینیم. یکی از مهم‌ترین وظایف فیلم‌های فانتزی این است که تماشاگران را طوری به درون دنیای منحصربه‌فردشان وارد کنند که آنها در عین شگفت‌زده و کنجکاو شدن، آن را باور کنند و این سکانس در این رسیدن به هر دوی آنها موفق است. فیلم با همین یک سکانس به کسانی که اصلا هیچ اطلاعاتی درباره‌ی دنیای «هری پاتر» ندارند، نشان می‌دهد که قرار است با داستان متفاوتی درباره‌ی جادوگران و ساحران روبه‌رو شوند. برخلاف باور عمومی مردم از نمایش سنتی جادوگران که آنها را در دنیاهای تماما فانتزی و با قیافه‌های عجیب و غریب به یاد می‌آورند، اینجا فیلم در دنیای «واقعی» آغاز می‌شود. دنیای واقعی‌ای که ظاهرا جادو در آن وجود دارد و برای عده‌ای یک افسانه نیست و اینجاست که ناگهان جادو در فیلم از واقعیت هم واقعی‌تر می‌شود. از اینجا به بعد هروقت یک اتفاق جادویی می‌افتد، همه‌چیز شگفت‌انگیزتر از معمول احساس می‌شود.

    چون ما می‌دانیم که این اتفاقات در یک دنیای دور از دسترس و بیگانه نمی‌افتد، بلکه در همین دنیای واقعی و پشت گوش خودمان است. «سنگ جادو» شاید در فهرست رده‌بندی بهترین قسمت‌های «هری پاتر» در جایگاه‌های آخر قرار بگیرد، اما وقتی آن را براساس وظیفه‌ای که به عنوان آغازکننده‌ی یک مجموعه داشته بررسی می‌کنیم، در جایگاه بالایی در مقایسه با بسیاری از فیلم‌های اول مجموعه‌های بلاک‌باستری این روزها قرار می‌گیرد. بزرگ‌ترین آفت قسمت‌های اول همیشه این بوده که سعی می‌کنند به هر ترتیبی که شده تماشاگران را برای دیدن دنباله‌ها متقاعد کنند و در تلاش برای این کار از انجام وظیفه‌ی اصلی‌شان که روایت یک داستان است باز می‌مانند. «سنگ جادو» اصلا در این زمینه شتاب‌زده نیست و سعی نمی‌کند با چپاندن سکانس غیرمنطقی‌ای در اوایل فیلم، یقه‌ی تماشاگران را به‌طور اشتباهی بچسبد. در عوض به آرامی وقت می‌گذارد و ریتم شمرده‌ شمرده‌اش را حفظ می‌کند. در نتیجه بهترین لحظات این فیلم زمان‌هایی هستند که فیلم در حال معرفی کردن دنیایش است. دقیقا برعکس اکثر فیلم‌های فانتزی امروز که معرفی دنیاهایشان به بدترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. این‌طوری به محض اینکه به سکانس ورود به کوچه‌ی دیاگون می‌رسیم، احساس می‌کنیم که فیلم بدون اینکه خودمان متوجه شویم، ما را به درون دنیای کاملا جدیدی منتقل کرده است. فیلم سعی نمی‌کند به زور تماشاگر را شگفت‌زده کند، بلکه فقط کارش را به درستی انجام می‌دهد. در نتیجه وقتی قدم به درون کوچه‌ی پررفت و آمد و ویکتوریایی دیاگون می‌گذاریم، ما هم به اندازه‌ی هری از دیدن جغدها و خفاش‌ها و قورباغه‌ها شگفت‌زده می‌شویم و چشم‌های ما هم به اندازه‌ی هری از دیدن جاروی نیمبوس ۲۰۰۰ و ورود به بانک جادوگری گرنگاتس از تعجب گرد می‌شود.

    مهم نیست چندبار فیلم را تماشا کرده‌اید و در چه سن و سالی هستید، هنوز هم چیزی درباره‌ی کوچه‌ی دیاگون و معماری ویکتوریایی‌اش با ساختمان‌های کهنه‌ی کج و کوله و خیابان‌های سنگ‌فرشی‌اش وجود دارد که قند توی دل آدم آب می‌کند. این معماری خیلی خیلی اهمیت دارد. دنیای مخفی جادوگران با اینکه در قلب لندن قرار دارد، اما حاوی حال‌و‌هوای خاص خودش است و این کاری کرده تا فضای آن همیشه تازه و درگیرکننده باقی بماند. شاید معماری دنیای مدرن سال به سال کهنه‌ شود، اما ترکیبی از زیباشناسی تاریخی و فانتزی نمی‌شود و البته کولومبوس هم فقط با انداختن نیم‌نگاهی به این کوچه‌ی جادویی، ما را برای دیدن بخش‌های بیشتری از آن، مجبور به بازگشت می‌کند. دومین عنصری که فیلم‌های «هری پاتر» را موفق کرده و از همان قسمت اول هم با قدرت حضور دارد، قرار دادن کاراکترها در کانون توجه است. شخصیت هری پاتر، شخصیت پیچیده‌ای نیست و در واقع از کهن‌الگوی قهرمان بی‌پدر و مادر و بدبختی که سرنوشتش به عنوان یک قهرمان تمام‌عیار نوشته شده پیروی می‌کند. اما خیلی طول نمی‌کشد که ما موقعیت او را درک می‌کنیم و همزمان به موقعیت او قبطه می‌خوریم و با او همدردی می‌کنیم.

    حتی قبل از اینکه او پا به هاگوارتز، بهترین مدرسه‌ی سحر و جادوگری بگذارد، همه با شنیدن اسم او شوکه می‌شوند و از او به عنوان تنها کسی یاد می‌کنند که در مقابل نفرین «کسی که نباید اسمش را آورد» زنده مانده است و چگونه می‌تواند به چنین کسی حسودی نکرد! سوار شدن در یک قطار کلاسیک و آشنایی با هرمیون گرنجر (اما واتسون) و ران ویزلی (راپرت گرینت) همانا و تشکیل تیم سه‌نفره‌ی آنها و گشت‌و‌گذارشان در محیط و سالن‌ها و راهروها و تالارها و اتاق‌های مخفی هاگوارتز در جستجوی کشفِ رازِ سنگ جادو هم همانا. اگرچه از ابتدا به نظر می‌رسد این سنگ جادو اهمیت فراوانی دارد، اما چیزی که بیشتر از رازِ این شی اسرارآمیز اهمیت دارد، جر و بحث و فضولی این سه کاراگاه نوجوان در مدرسه است و در این میان فیلم آن‌قدر دارای صحنه‌های بصری جذاب (مثل پله‌های جابه‌جاشونده، تابلوهای متحرک، آب‌نبات‌های چندمزه، بازی کوییدیچ، کلاس‌های درس و خیلی چیزهای دیگر) و کاراکترهای جالب است که سنگ جادو در رده‌ی آخر اهمیت قرار می‌گیرد و چیزی که بیشتر از همه توجه مخاطب را در طول فیلم جلب می‌کند، کشف‌های این تازه‌واردان است که درست مثل تماشاگران کنجکاو، با ولع این دنیای جدید را تا آنجا که می‌توانند زیر و رو می‌کنند. اگر «هری پاتر» به «هری پاتر» تبدیل شده، تمامی‌اش از صدقه سری پرداخت کافی به کاراکترهایش است. دنیاهای به مراتب شگفت‌انگیزتری هم وجود داشته‌اند و دارند و هرساله توسط هالیوود معرفی یا بازمعرفی می‌شوند، اما چرا فقط دنیای رولینگ به چنین جایگاهی دست پیدا کرد؟ شخصیت، شخصیت و بازهم شخصیت. اولویت داشتن شخصیت به هرچیز دیگری در این فیلم‌ها از عنوان آنها هم مشخص است.

    همه‌ی داستان‌های «هری پاتر» شامل یک موضوع مرکزی بوده است. از سنگ جادو و تالار اسرار گرفته تا جام آتش و چیزهای دیگر، اما همیشه این کاراکترها هستند که ما را بیشتر از این اسم‌های باحال، برای فیلم‌ها هیجان‌زده می‌کنند. دقیقا به خاطر همین است که اسم فیلم «هری پاتر و سنگ جادو» است؛ همیشه هری (و دوستان و دشمنانش) اول است و داستان در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. به‌شخصه همیشه بیشتر از راز و رمز داستان، عاشق دنیایی که این داستان در آن جریان دارد، بوده‌ام. «سنگ جادو» هم به عنوان آغازکننده‌ی این روند، این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. فیلم سرشار از تصاویر جذابی از سیستم نامه‌رسانی جغدها، تک‌شاخ‌هایی که خون نقره‌ای می‌ریزند، شنل نامرئی‌کننده، مسابقه‌ی کوییدیچ و خیلی چیزهای ریز و درشت دیگر است. همین خلاقیت در دنیاسازی و مهارت معرفی کاراکترهای دوست‌داشتنی است که باعث شده بدون استفاده از هیچ‌گونه جلوه‌های کامپیوتری بزرگی حتی بعد از تمام این مدت‌ جذاب و تازه باقی بماند. چون شاید جلوه‌های کامپیوتری سال به سال کهنه‌تر از قبل شوند، اما خلاقیت خالص نه و «هری پاتر و سنگ جادو» شروعی بر مجموعه‌ای ساخته شده براساس خلاقیت خالص است. حالا که حرف از جلوه‌های کامپیوتری شد بگذارید بگویم که بزرگ‌ترین چیزی که بعد از تماشای دوباره فیلم توی ذوقم زد همین بود.

    تقریبا ۵۰ درصد فیلم شبیه یک بازی ویدیویی خیلی بد به نظر می‌رسد. کاراکترهای کامپیوتری که در مسابقه‌ی کوییدیچ روی جاروهایشان سوار هستند واقعا مسخره به نظر می‌رسند، کیفیت طراحی و انیمیشن سناتور‌ی که در جنگل ممنوعه هری را نجات می‌دهد درب‌و‌داغان است، سگ سه سر هاگرید و ترولی که وارد مدرسه می‌شود هم آن‌قدر مضحک هستند که رسما تماشاگر را از فیلم خارج می‌کنند. خلاصه این فیلم از دقیقه‌ی اول تا آخر مدام به ما یادآور می‌شود که با فیلمی ساخته شده در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ طرفیم. یکی از انتقاداتی که همیشه به «سنگ جادو» می‌شده این است که با فیلم بسیار کودکانه‌ای طرفیم. مثلا پایان‌بندی فیلم اگرچه شامل مردی است که با برداشتنِ عمامه‌اش ولدومورت را در پشت سرش فاش می‌کند، اما درگیری آنها چندان خطرناک و نگران‌کننده احساس نمی‌شود. خیلی زود همه‌چیز فراموش می‌شود و دوباره به تالار بزرگ هاگوارتز برمی‌گردیم. گریفندوری‌ها به لطف سخاوت‌مندی یا به نظر من جرزنی (!) پروفسور دامبلدور برنده می‌شوند، حسابی از ضیافت لذت می‌برند و همه‌چیز به خوبی و خوشی تمام می‌شود. شاید در ده-دوازده‌ سالگی، «سنگ جادو» فیلم ترسناکی بوده باشد، اما حالا دیگر هیچ تعلیق و تنشی وجود ندارد. به‌طوری که فکر نمی‌کنم کسی به جز کودکان و بزرگ‌سالانی با کودک درونِ زنده فیلم را متوجه شوند.

    مثلا اوج این موضوع را می‌توانید در صحنه‌ی مبارزه‌ی هری و ران با ترول و چهره‌ی احمقانه‌ی او ببینید که شدیدا کارتونی است. یا جایی که بعد از مبارزه شطرنجی بچه‌ها و بیهوش شدن ران، فیلم از زبان هرمیون تم‌هایش (شجاعت و رفاقت) را مثل کارتون‌های هفت صبح خردسالان به زبان می‌آورد. خلاصه اگر کسی فیلم را به خاطر سرگرمی کودکان رد کند نمی‌توان او را درک نکرد و به‌شخصه فکر می‌کنم کاش کلومبوس سعی می‌کرد تا فیلمی بسازد که از لحاظ کارگردانی در فاصله با دیگر فیلم‌های فانتزی کودکانه قرار می‌‌گرفت و حداقل این توهم ایجاد می‌شد که خطر جدی‌ای بچه‌ها را تهدید می‌کند. از طرف دیگر اما همین حال‌و‌هوای کودکانه و بی‌خطر فیلم است که در طولانی‌مدت باعث می‌شود ما بهتر نحو‌ه‌ی تغییر و تحول دنیای اطرافِ هری و دوستانش را احساس کنیم و بهتر ورود آنها از کودکی به نوجوانی، جوانی و بزرگ‌سالی را لمس کنیم و این‌طوری وقتی قسمت اول و آخر را با هم مقایسه می‌کنیم، با تمام وجود متوجه مسیری که این مجموعه طی کرده است می‌شویم. «هری پاتر و سنگ جادو» شاید فیلم کاملی نباشد که نیست و شاید جزو‌‌ محبوب‌ترین قسمت‌های این سری قرار نگیرد که نمی‌گیرد و شاید درگیری خاصی برای کاراکترهای رولینگ نداشته باشد که عرق‌شان را در بیاورد، اما کارش را آن‌قدر به خوبی در معرفی این دنیای جدید انجام می‌دهد که کماکان در رده‌ی بیست و نهم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار دارد؛ «سنگ جادو» در زمینه‌چینی دنیای جادویی رولینگ بهتر از این نمی‌تواند باشد و دقیقا به خاطر همین فیلم بود که برای دیدن فیلم‌های بعدی و پرداخت بیشتر این دنیا سر از پا نمی‌شناختیم. فیلم اگرچه در این قسمت از یک فانتزی معمولی به چیزی بیشتر تبدیل نمی‌شود، اما کماکان سرگرم‌کننده باقی می‌ماند و بهمان یادآور می‌شود تا وقتی که فیلمتان براساس خلاقیت خالص ساخته شده باشد، کهنگی جلوه‌های ویژه و بازی نه چندان قوی بازیگران اصلی نمی‌توانند روی جذابیت آن تاثیر منفی بگذارند.

    ایجاد مقاله
    گزارش

    شما عضو وبگاه نیستید!

    دیدگاه

    ارسال شد

    منتشر شده توسط admin Amin-Mehdipour و ویرایش شده توسط Amin-Mehdipour-20200925
    ساخت وب سایت در یک ثانیه با بلومیت!
    ورود

    با عضویت در وبگاه از امکانات حرفه ای آن بهره مند شوید!

    ثبت نام

    25

    Room 6

    Golnoosh

    تهران

    Golnoosh

    اره خداروشکررر ندارم🥀

    Regan Macneil

    کجایی هستی؟

    Regan Macneil

    عاااا خوش بحالت پس دغدغه کنکور و اینا نداری:(

    Golnoosh

    14

    Golnoosh

    همینجوری🙃چشم امدم😂

    Regan Macneil

    گلنوش چند سالشه؟

    Regan Macneil

    شوما به قسمت پیامادون یه نظری بندازین بلکه خدا رو خوش بیاد👀

    Regan Macneil

    نه بابا این از بچگی اینطوری بود ما بش میگفتیم حَج اقا😐😂

    Soorousha

    گلنوش چرا پست میزاری سریع میری؟🤨 بیا چت‌روم بچه‌ها دلتنگت بودن 👻😁

    Soorousha

    البته رابطه‌ی سالمااااااا 😜 همین روزاس ک با ی دسته گل و شیرینی بیاد خواستگاریت❤️😎🤘 😂😂👻

    Soorousha

    شاید عمل کرده ک بتونه باهات رابطه داشته باشه 🤗😐😂🤭🤭🤭

    Regan Macneil

    دیگه چاره ای برام نذاشته😂😂

    Yoha

    چه خبرا???

    Yoha

    لازم نیست بخاطر دوستت پسر بشی🙄

    Regan Macneil

    منم رفتم تو فکر این عمله👀

    Regan Macneil

    اره ولی خوب دوستی دختر با دختر فرق داره با دخترو پسر ینی چجوری بگم اونجوری که قبلا بود باش راحت نیستم همینش ناناراحتم میکنه:(

    Regan Macneil

    اتفاقا این عمل تو ایران راحت تره نسبت به جاهای دیگه مخصوصا کشورای مسیحی چون اونا مخصوصا مذهبیاشون قبول ندارن ولی این عمل از مظر اسلام تایید شده. اونم واقعا خیلی مشکل داشت با جسمش یعنی همش به من میگفت خیلی سخته که دختر باشه بعد من فکر میکردم میخواد دستم بندازه:)

    Sabet

    اما درکل ادمی بنظرم اختیارکامل جسم وروح خودشه داره ،ب ماچ که میخاد چکارش کنه والله تبلیغات سو این مملکته وگرنه همه به یع اندازه حق دارن

    Sabet

    شنیدم تغییرجنسیت درایران بسیار مشکل هست ومجوزای مختلفی میخاد که خیلیا بخاطر همین عملها ازکشور خارج وب ترکیه رفتن تا بتونن ازاین طریق کیس مناسب برای پناهندگی وعملشون بگیرن

    Sabet

    اون دوستت تغیر جنسیت داده تو چرا میخای بمیری؟؟تازه همچین دوستانی رو باید نگه داشت 😊

    Sabet

    سلام عیدسعید وفرخنده فطر مبارک 🌷

    Horror Book

    بلومیت سایت میسازه من تست کردم

    Regan Macneil

    به نطرم این دنیا دیگه جای موندن نیست، من میرم خودکشی کنم بای:)

    Regan Macneil

    کسی که سالها باش دوست بودم

    Regan Macneil

    باورم نمیشه یکی از دوستای قدیمیم تغییره جنسیت داده:/

    Soorousha

    یکی این بلومیت رو واسه من توضیح میده؟ 😏

    Soorousha

    فدا مدا 💙

    Amin-Mehdipour

    هیچی داداش قربونت

    Soorousha

    امین چی شده داداش؟؟ 🙁 خدایی نکرده مریض شدی؟ 😕

    Soorousha

    فقط پاتریک 😂😂 عروسکشم دارم 😐🤭

    Soorousha

    منم باب اسفنجی میبینم، اصن انگار واسه بچه‌ها نیست، این سینمایی آخریه ک عالی بود

    Soorousha

    کدوم پیجت؟ منظورت پروفایلته؟

    Soorousha

    تاحالا اینجارو با آبرو حفظ کردیم 😅😂

    Soorousha

    تینا نکن اینکارو 😂😁

    Amin-Mehdipour

    😓

    Yoha

    من اگه ۶۰ سالمم بشه نگاه میکنم😂

    Yoha

    کی نثل من با این سنش هنوز باب اسفنجی نگاه میکنه؟؟؟🤣🤣🤣

    Yoha

    اگه چند وقت دیگه همینطوری پیش بره اینجا مثلpo*n hub میشه🙃🙃🙃

    Yoha

    Room6 Supported By Foodforfox ChatRoom
    پربازدید ترین ها
    اتاق قرمز یا رد روم

    اتاق قرمز یا رد روم اتاق قرمز  سایتی در دارک وب بوده که با پرداخت مبلغی وارد ان شده و بصورت زنده تکه تکه کردن انسان ها را مشاهده می نمایید در پشت اتاق های مرگ دارک نت چه می گ

    فیلم هزار پای انسانی (بدترین فیلم های تاریخ سینما)

    فیلم هزار پای انسانی (بدترین فیلم های تاریخ سینما) فیلم هزار پای انسانی The Human Centipede یکی از بدترین فیلم های تاریخ سینماست که در سال 2009 برای اولین بار ساخته شد اما به دلیل س?

    داستان ترسناک یک حمام معمولی

    داستان ترسناک یک حمام معمولی horror6: الان حدود چندساله درگیرم خیلی کارا کردم که بتونم فراموش کنم آزاد بشم که نشد فقط با کمک یه جنگیر تونستم اونارو از خودم دور کنم،همیشه فکرمیکردم

    راز عدد 241543903

    ?ت که توسط دیوید هورویتز، هنرمند شناخته شده نیویورکی ابداع شد داستان از این قرار که دیوید هوروتیز در سال 2009 یک تصویر از خود ، در سایت فلیکر (که سایت محبوب عکاس ها و عکس دوستانه است) منتشر کرد در این تصویر دیوید سر خود را داخل یخچال کرده بود و از کاربران خواست این کار را انجام دهند و عکس ها را  با عدد 241543903 تگ کنند (برچسب بزنند).   حال چرا این عدد؟جالب است بدانید این عدد به صورت شانسی از ترکیب شماره سریال روی یخچال و بارکد روی نودل مرغ یخ زده بدست آمده است ایده سر در یخچال زمانی به سر دیوید زد که یکی از دوستان وی بدلیل بیماری سر خود را  در داخل یخچال می برد تا کمی دردش تسکین یابد. جالبی این موضوع باعث شد که خیلی ها این کار را انجام دهند و عکس خود را با تگ این 241543903 در سایت منتشر کنند، و بدلیل این که برچسب یک معیار مهم برای گوگل است با  جستجو این عدد در گوگل یک گالری از افرادی با سر هایی در داخل یخچال بارگذاری می شود.  

    لیست فیلم های ممنوعه جهان

    لیست فیلم های ممنوعه جهان این ژانر، ما را با ژرف ترین و تاریک ترین بُعد انسان آشنا می کند. جایی که همه ما امیدواریم هیچ وقت شاهد آن نبوده یا جزئی از آن نباشیم. از دید منتقدان، فیل

    شعر نفرین شده جهنم تومینو

    شعر نفرین شده جهنم تومینو جهنم تومینو شعری ژاپنی و نفرین شده که براساس افسانه ها اگر این شعر بلند خوانده شود سرنوشت بدی برای خواننده رقم خواهد زد. این شعر در یک کتاب 666 صفحه ای

    سایت راز آلود و عجیبی به نام sentimentalcorp

    سایت راز آلود و عجیبی به نام sentimentalcorp eMp: سایت شرکت احساسی sentimentalcorp یک وب سایت راز آلود است که توسط سرور خود در اسپانیا کنترل می شود این سایت متعلق به رندی پروزاک بوده و حالتی راز

    فیلم ترسناک Hounds of Love 2016

    از نقطه ضعف هایشان برای ایجاد شکافی میان آنها استفاده کند تا بتواند جان سالم بدر ببرد…  

    فیلمی از عروسک لولیتا

    فیلمی از عروسک لولیتا o6: سلام حتما درباره عروسک های لولیتا چیز های زیادی شنیدید لولیتا به دخترانی میگویند که دست و پای آنها بریده می شه و دندانشان را می کشند و از آنها به عنوان ب?

    فیلم ترسناک Hostel part I 2005 (مسافرخانه)

    فیلم ترسناک Hostel part I 2005 (مسافرخانه)   ژانر : ترسناک زمان : 70 دقیقه زبان : انگلیسی محصول : امریکا کارگردان : Eli Roth ستارگان : Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson خلاصه دا

    خانه اجنه در کلاردشت

    خانه اجنه در کلاردشت horror6: ویلای متروکه در کلاردشت که تمامی پنجره های آن با یکدیگر متفاوت هست و ساکنین می گویند که این خانه ارواح یک شبه ساخته شده است درب این ویلای متروکه در کلا?

    درگاه دارک وب

    کاربر گرامی این صفحه پل ارتباطی بین شما و وب پنهان می باشد تمامی لینک ها بررسی شده و شما را به وب سایت های خطرناک و بد افزار ها متصل نمی کنند قبل از ورود به وب پنهان نکات امنیتی را

    معرفی سایت های دارک وب

    معرفی سایت های دارک وب دارک وب یا وب تاریک به شبکه‌ای گفته می‌شود که در دسترس عموم نبوده و بیشتر برای مقاصد غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ردیابی فعالیت‌های آن و شناسا

    لیلیت کیست (نخستین زن حضرت آدم)

    لیلیت کیست (نخستین زن حضرت آدم) داستان آفرینش در هر دینی به صورتی بیان شده است که انسانهای نخستین در همه آن ها آدم و حوا بوده اند اما نظریه متفاوتی نیز در اینباره وجود دارد که ا

    ترسا فیدالگو (روح مجازی)

    ترسا فیدالگو (روح مجازی) شاید شما هم در اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی با کامنت‌هایی عجیب مواجه شده باشید. کامنت‌هایی که در همان سطر اول، خبر از رخدادی عجیب و ترسن


    # پربازدید های امروز
    #فیلم ترسناک Hounds of Love 2016
    #داستان ترسناک یک حمام معمولی
    #شعر نفرین شده جهنم تومینو
    #راز عدد 666 چیست؟
    #تئوری عجیب انیمیشن توپولو ها
    مطالب مرتبط
    سکانس های ترسناک فیلم جیغ

    سکانس های ترسناک فیلم جیغ داستان در مورد چند بچه دبیرستانی است که یکی یکی پس از تماس تلفنی قاتل نقاب به صورت سلاخی می شوند تا اینکه سیدنی پرسکات(نیو کمپل) یکی از بچه‌های دبیرست...

    نقد و بررسی فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس

    نقد و بررسی فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس کشتار با اره برقی در تگزاس که اولین نسخه آن در سال 1974 بر روی پرده سینماها رفت، یکی از ترسناک ترین و دلهره آورترین فیلمهای تاریخ سینما ?...

    فیلم ترسناک The Omen 2006 (طالع نحس)

    فیلم ترسناک The Omen 2006 (طالع نحس)   ژانر : فانتزی / ترسناک / رازآلود / مهیج زمان : 110 دقیقه زبان : انگلیسی محصول : آمریکا کارگردان : John Moore ستارگان : Liev Schreiber, Julia Stiles, Seamus Davey-Fitzp...

    مجموعه فیلم های حلقه (the ring)

    مجموعه فیلم های حلقه (the ring)   ژانر : ترسناک سال انتشار : 1998 تا 2017 زبان : انگلیسی / ژاپنی / دوبله فارسی محصول : آمریکا کارگردان : F. Javier Gutiérrez ستارگان : Matilda Anna Ingrid Lutz, Alex Roe, ...

    فیلم ترسناک the texas chainsaw massacre 1974 (کشتار با اره برقی در تگزاس)

    فیلم ترسناک the texas chainsaw massacre 1974 (کشتار با اره برقی در تگزاس)   ژانر : ترسناک زمان : 83 دقیقه زبان : انگلیسی محصول : آمریکا کارگردان : Tobe Hooper ستارگان : Allen Danziger, Marilyn Burns, P...

    فیلم شب بیست و نهم (سوپر ترسناک های جهان)

    فیلم شب بیست و نهم (سوپر ترسناک های جهان) امروزه فيلم‌هاي ژانر وحشت فيلم‌هايي هستند كه خون نماد آن شده و چشم‌هاي از حدقه‌ بيرون زده و دهان‌هاي باز در آن‌ها زياد ديده مي‌شود و...

    نقد و بررسی فیلم زیر سایه

    نقد و بررسی فیلم زیر سایه زیر سایه UNDER THE SHADOW نخستین فیلم بلند بابک انوری، فیلمساز ایرانی ساکن بریتانیا است که در ژانر وحشت ساخته شده‌است این اثر از فیلم‌های قابل توجه جشنواره ?...

    فیلم ترسناک Bloodlust: Subspecies 1994

    فیلم ترسناک Bloodlust: Subspecies 1994   ژانر : فانتزی / ترسناک / هیجان انگیز زمان : 83 دقیقه زبان : انگلیسی محصول : امریکا کارگردان : تد نیکولاو ستارگان : آندرس هاو، دنیس داف، کوین ا...

    برچسب
    #foodforfox
    #غذا برای روباه
    #خوراکی برای روباه
    #فود فور فاکس
    #اسرار ترسناک
    #بررسی اتفاقات عجیب و ترسناک
    #فیلم ترسناک Harry Potter and the Philosophers Stone 2001 (هری پاتر)
    دسته
    داستان (محتوای خواندنی با ویژگی انتقال هیجان و ترس)
    یوفو (فرا زمینی ها)
    بازی (بازی هایی با محتوا ترسناک)
    انیمیشن (انیمیشن هایی با محتوا ترسناک)
    افراد (انسان های خاص)
    حیوانات (جانداران ترسناک)
    پرونده های ترسناک (جنایت های جهان)
    مستند (مستند هایی با محتوا ترسناک)
    جنگ و جنگ افزار ها (سلاح های مرگبار)
    فضا (عجایب اسمان)
    شیطان پرستی (موضوعاتی مرتبط با شیطان و شیاطین)
    سریال (سریال هایی با محتوا ترسناک)
    اسرار و رموز (جهان پنهان)
    حوادث (رخداد های ترسناک)
    کتاب (کتاب هایی با محتوا ترسناک)
    جالب (مطالب جالب توجه)
    مکان های ترسناک (اماکن عجیب)
    ماورا الطبیعه (ارواح)
    تسخیر شده گان (اجنه)
    اطلاعات عمومی (دانستنیها)
    شکنجه و بردگی (سلطه پذیر)
    برنامه های کاربردی (نرم افزار ها)
    تصاویر (تصویر های ترسناک)
    فیلم (فیلم هایی با محتوا ترسناک)
    عجیب (عجایب جهان)
    ترسناک (اتفاقات ترسناک جهان)
    اینترنت (هر موضوعی که با اینترنت مرتبط است)
    وسایل نقلیه (هرگونه وسیله ساخت بشر که قادر به جا به جایی اجسام باشد)
    خدا (موضوعاتی مرتبط با الهیات)
    تبلیغ
    Magic

    11 نیاز به رتبه

    font Lora_on

    13 نیاز به رتبه

    font Anton_on

    نیاز به رتبه 16

    font Mukta_on

    نیاز به رتبه 20

    font Cairo_on

    نیاز به رتبه 24

    font Almarai_on

    نیاز به رتبه 32

    font Stylish_on

    نیاز به رتبه 40

    font Nosifer_on
    راهنما: این بخش سیستم ویجت های سایت را در بر میگیرد که به کمک آن می توانید تنظیمات موقتی خود را بر روی بخش های مختلف قالب اعمال نمایید
    با نام نویسی سریع در سایت از امکانات خاص از جمله تغییر تم ، فونت و ... برخوردار شو