ریاضت کشیدن (احضار جن)

ریاضت کشیدن (احضار جن)

ریاضت کشیدن (احضار جن)

نویسنده: Jaber

دنبال کردن:

تعداد مقاله:1361

بیوگرافی: متولد 1374 هستم اهل گیلان، شهرستان آستانه اشرفیه، مدیر وبگاه غذا برای روباه. ترس حسی است مانند دیگر احساسات انسان، قصدم ساخت یک سایت ترسناک به معنای واقعی بود نه فقط به اسم. دوست داشتم چیزی بسازم که کاربر از بدو ورود غریبگی و ناشناخته بودن رو حس کنه و به نظر بنده چیزی که ناشناخته باشه ترسناک هم هست. امیدوارم تا اینجا به مقصدم نزدیک شده باشم.

درتاریخ : 2019-10-31
  • 337 بازدید
  • ریاضت کشیدن (احضار جن)

    در این مقاله قصد داریم بحثی فراطبیعی و عجیب داشته باشیم انتظار ما این است که یا اصلا نخوانید! یا اگر خواندید تا انتها با ما همراه باشید. ریاضت در لغت عرب به معنی تمرین و ممارست است و مرتاض یعنی اهل ریاضت؛ یعنی رضایت کش. ریاضیات را هم ریاضیات گفته اند از ان جهت که ذهن را تمرین می دهد ورزش را هم ریاضت می گویند. همان گونه که در بدن آدمی قابلیتهایی طبیعی وجود دارند که با ورزش و تمرین فعال می شوند، و فرد با تمرین تبدیل می شود به کشتی گیر و زیبایی اندام و رزمی کار و ژیمناست و … ، یا ذهن آدمی در اثر تمرین، قدرتهایی خاص به دست می آورد، نفس آدمی نیز در اثر تمریناتی خاص می تواند به توانایی های خاص برسد این توانایی ها در مرتاضان، در حد توانایی های مثالی، آن هم در سطوح پایینش می باشند اما در عرفای حقیقی توانایی های فرامثالی و در عارفان واصل و علمای ربانی به حد قوای الهی و فوق ملکی می رسد.

     آنگونه که شما نیز اشاره فرمودید، از یک چشم انداز مى توان ریاضت را به دو نوع کلی تقسیم کرد:

    1. ریاضت به صورت مطلق و قطع نظر از آموزه هاى دینى؛ و آن عبارت است از اینکه انسان از هر راه ممکن، جسم خود را به مشقّت بیندازد تا مهارت ها و توانمندى هایى را در بعد روحى به دست آورد؛ چه چنین عملى از نظر احکام شرعى و مبانى دینى صحیح باشد یا نباشد. و نیز فرقى نمى کند این کار با کرامت انسانى سازگار باشد یا نباشد؛ مانند بسیاری از ریاضت های غیر شرعی مرتاضان هندی و یا اعمال بسیاری از گروه های صوفیه.

    برای نمونه: روش یوگا، هیپنوتیزم، مرتاضی که می توان به تواناییهای خاص روحی دست یافت و مانند مرتاضان، در اثر ریاضتهای خاص، قدرتهایی را پیدا کرده و چیزهای عجیبی که نمونه هایش را شنیده ایم انجام داد. ولی این نوع کارها موجب کمال و ترقی انسان نمی تواند باشد، مثلاً بعضی از مرتاضان، بر اثر تمرینهای فراوان و ریاضتهای عجیب، مانند: خوابیدن چند ساعت یا چند روز، روی میخهای آنچنانی، اذیتهای طاقت فرسا به بدن و …، حبس کردن نفس را یاد گرفته و با این گونه ریاضتهای بی ارزش، خود را در معرض نمایش مردم قرار می دهند، مدتها نفس خود را در سینه حبس می کنند؛

    حتی گاهی، مردم برخی از آنان را در تابوت گذاشته دفن می کنند و بعد از یک هفته یا ده روز، قبر را شکافته و آنان را زنده می یابند!به این نوع اشخاص نمی توان گفت که به کمال معنوی رسیده اند؛ زیرا همه انسانها بدون استثنا؛ حتی بدترین و شقی ترین افراد و کافر مطلق هم می توانند بر اثر تمرین و ریاضت نَفْس به چنین کارهایی دست یابند. این نوع کارها فقط برای سرگرم کردن مردم ساده لوح است و الاّ هیچ گونه جنبه کمالِ معنوی و قرب الهی ندارد.

    2.ریاضت براساس معیارهاى شرعى

    ریاضت شرعی همان ورزیدگی روحی، جهاد اکبر و خودسازی است. امام علی علیه السلام در نامه معروف به عثمان بن حنیف می نویسد:

    «وَ إنَّما هِی نَفسی أَرُوضُها بِالتَّقوی؛و جز آن نیست که نفس خویش را با پرهیزکاری ریاضت می دهم.» ( نهج البلاغه، نامه 45)

    در ریاضت هاى دینى مانند صوم یا روزه، هرگز فرد از چارچوب شریعت خارج نمى شود و هر قدرت و نیرویى براى او مطلوب نیست. او براساس احکام الهى روزه مى گیرد؛ زیرا اعمال احکام دینى، براى این است که انسان را در حوزه عبودیت خدا قرار دهد و او را به مقام قرب الهى برساند. پس نتیجه واثر ریاضت هاى شرعى و غیرشرعى کاملاً با هم متفاوت است.

    باید توجه داشت که صحیح ترین شیوه کسب تواناییها و پرورشِ استعدادهای روحی و ارزش آن، در صورتی است که این امور، در راستای اطاعت از امر پروردگار و کسب رضایت خداوند و تقرب به او بوده و در نهایت، موجب کمال و سعادت معنوی انسان گردد.

    به عبارت دیگر، مطمئن ترین راه برای به فعلیت رساندن قوای روحی، همان ریاضتهای شرعی است که از طریق تعالیم اولیای الهی و معصومین علیهم السلام ترسیم شده و از هر گونه افراط، تفریط، گوشه نشینی و انزوا منزه است.در واقع، همه انبیا و ائمه علیهم السلام ، برای شکوفا ساختن و از قوه به فعل رساندن همین استعداد شگفت انگیز انسانی و هدایت صحیح آن مبعوث شده اند. اساسا برنامه ها و تعالیم دین مقدس اسلام، برای تربیت و توانمند ساختن بعد روحانیِ بشریت می باشد و هدف نهایی از توانمند ساختن روح انسانی، تقرب معنوی به خداوند است و این تقرب، فقط با ریاضتهای شرعی امکان پذیر است.

     همانگونه که اشاره شد، آموزه ها و منابع اسلامى بر ریاضت شرعی مهر تأیید زده و انسان ها را به مجاهدت با هوا و هوس و تعدیل قوای جسمی تشویق کرده اند که عبارتند از:

    1. قرآن کریم: به منظور بیرون آوردن انسان ها از حجاب هاى ظلمانى، جهاد با نفس که جهاد اکبر است را به آنان توصیه مى کند و براى آنکه در میدان موفق باشند، به صبر و استقامت و استعانت از حضرت حق دعوت مى فرماید:

    «وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا و آنان که در راه ما مجاهده و کوشش کردند، به راه خویش هدایت مى کنیم» (عنکبوت:69) «وَ مَنْ جاهَدَ فَإِنَّما یُجاهِدُ لِنَفْسِهِ إِنَّ اللَّهَ لَغَنِیٌّ عَنِ الْعالَمِینَ؛ و هر که بکوشد، تنها براى خود مى کوشد؛ زیرا خدا از جهانیان سخت بى نیاز است»(عنکبوت:69).

    2. روایات موجود ما از معصومین (ع) نیز آکنده از تأکید بر مجاهده و مبارزه با نفس است. در کلمات حضرت علی (ع) ریاضت به عنوان یک امر مهم تلقی شده است؛ مانند: «من استدام ریاضة نفسه انتفع؛ کسی که مداومت بر ریاضت نفس داشته باشد، بهرهمند خواهد شد» (غرر الحکم، ص .238). برای مطالعه بیشتر در این مورد نگا: میزان الحکمة، ج2، صص 139- 141
    البته در منابع اخلاقی، عرفانی و ادبی ما که برگرفته از منابع اصیل و جامع کتاب الله و عترت است، به این امر مهم نیز توجه ویژه شده است؛ مانند کتاب مثنوی معنوی مولوی، که می گوید:

    مردن تن در ریاضت زندگى است رنج این تن روح را پایندگى است

    پس ریاضت را به جان شو مشتری چون سپردی تن به خدمت جان بری

    ریاضت شرعی ـ دینى با ریاضت غیرشرعی ـ غیردینى، تفاوت های بسیار دارد از جمله:

    1. بر اساس قاعده کلى «لاضرر و لا ضرار فى الاسلام؛ ضرر رساندن و ضرر دیدن در اسلام و احکام آن، قرار داده نشده است» و همچنین بر اساس قاعده «لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها؛ خداوند براى هیچ کس بیشتر ازتوانایى اش تکلیف نمى کند» (بقره: ۲۸۶)؛ دین، به انسان اجازه ضرر زدن به خود یا به دیگرى را نمى دهد و اعمال او همواره باید فایده عقلایى داشته باشد. براى مثال روزه عمل واجبى است که افراد مکلّف، باید آن را بگیرند.

    اما همین روزه اگر در جایى موجب آسیب شدید جسمانى،یا بیمارى و یا تشدید آن گردد، حکم آن لغو مى شود و چنین فردى نباید روزه بگیرد. در حالى که مرتاض در ریاضت غیرشرعی خود، ممکن است عملى را به این جهت انجام دهد که موجب تقویت اراده شود و کارى ندارد به اینکه این عمل ممکن است براى او ضرر داشته باشد یا نه.

    اساساً اسلام با برنامه سختی دادن به تن مخالف است و می گوید بدنت بر تو حقی دارد و لذاست که پیامبر (ص) از عمل عده ای که خواستند ریاضت های شاقه را بر خود وارد کنند نهی فرمود.

    حتی اسلام می گوید که برنامه بر خلاف میل نفس رفتار کردن اگر چه کار خوبی است اما متاسفانه عده ای مبارزه با نفس را مبارزه با این خود (خود واقعی) هم انگاشتند مثلا نفسی که خواهان آبرو را کاری کردند تا بی‌آبرو شود! عده ای از صوفیه به نام ملامتیه به همین بهانه، حاضر شدند که دیگران شخصیت و کرامت آنها را لگدمال کنند! آنها برای مبارزه با غرور، تظاهر به فسق و فجور می کردند! در صورتی که اسلام با همه اینها مخالف است و امیرالمومنین علی (ع) می‌فرماید: «عز المومن غناه عن الناس» (جلوه های حکمت موضوع ۱۴۶ ح .۸).

    2. در ریاضت هاى الهى، قصد و انگیزه الهى است ولى معلوم نیست در ریاضت های غیرشرعی چنین هدفى دنبال شود. پس فرق دیگر مربوط به انگیزه و هدفى است که در ریاضت دنبال مى شود. اگر از مرتاض سؤال شود انگیزه و هدف تو از این عمل چیست، ممکن است بگوید: براى تقویت روح، یا به جهت تقویت اراده، یا به دلیل اینکه بتوانم توانایى به دست آورم. اما نخستین شرط روزه این است که روزه دار، باید نیّت و قصد قربت کند: «انما الاعمال بالنّیات» ( مستدرک الوسایل، ج ۱، ص ۹۰).

    3. تفاوت دیگر در بکارگیرى محصولات و نتایج ریاضت است. یک انسان مؤمن – که در قالب عمل به احکام الهى به کمالاتى دست مى یابد هرگز حاضر نیست از این کمالى که به دست آورده، سوء استفاده کند و در راه حرام، آن را به کار گیرد. اما مرتاض ممکن است در اثر ریاضت، توانمندى هایى به دست آورد و در راه غیرصحیح و غیرمشروع از آن استفاده کند.

     برخی از بزرگان وادی معرفت، ریاضت را دارای چهار رکن اساسی دانسته اند:

    1.سکوت: یعنی بسته شدن هم زبان، لب و دهان انسان از یاد هر کس و هرچیزی که غیر از خدا باشد و نیز سکوت دل که به آن جز یاد خدا امری راه نیابد. سکوت زبان از مدارج اهل دل است و سکوت دل از صفات مقربین واهل کشف وشهود. علامه حسن زاده آملی به زیبایی می فرماید: «از خاموشی گفتار زاید»(نامه ها، برنامه ها).

    2.عزلت یا گوشه گیری از هیاهوی دنیا: عزلت مایه سکوت سالک است. در این مرتبه است که سالک از خلط و آمیزش و موانست و معاشرت با مردم بی‌خبر خودداری می کند و در حال خلوت به دنیا و مافیها وقعی نمی گذارد.

    3.گرسنگی (صوم؛ روزه): برای تسلط بر نفس شهوانی و قوای حیوانی، گرسنگی بهترین توشه هر رهروی است. پرخوری دلیل بر دوری و محروم شدن از انوار الهی و بی نصیب ماندن از خیر و برکت است.گرسنگی، خشوع و خضوع، مسکنت و احساس فقر و سکون و آرامش را به همراه می آورد و رقت وصفا را در سالک برمی انگیزاند و موجب می گردد که به اخلاق الهی متخلق گردد. گرسنگی باید با همت مردانه سالک توام باشد چه در غیر این صورت ثمری ندارد.

    4.بیداری (یقظه): بیداری مایه خودشناسی است که مقدمه خداشناسی است و هر گاه سالک از هیاهوی مردم دنیازده دوری گزید و به خدا مشغول شد و هنگامیکه غفلت زدگان به خواب فرو می روند، بیداری کشید و ارکان ریاضت را به جا آورد، از دایره محدود بشریت خارج می شود و به عالم ملکوت راه می یابد. بیداری بر دو نوع است یکی بیداری دل و دیگری بیداری چشم. (حق الحقیقه، کاشف دزفولی صدرالدین، از صفحات آخر کتاب)

    اهداف ریاضت شرعی

    ریاضت برای به دست آوردن سه هدف است

    1. دورکردن غیر حق از سر راه: هدف اول از ریاضت، این است که عارف، برای رسیدن به حق، هر گونه مانعی را از بین ببرد که در اصطلاح تزکیه یا تخلیه نفس نامیده می شود؛ یعنی باید تلاش کرد تا هر آنچه که غیر از خدا در دل وجود دارد، از آن بیرون و دل را تخلیه کرد.

    2. مطیع ساختن نفس اماره: از آنجا که انسان ترکیبی از عقل و شهوت است، برای اینکه بتواند بدون مزاحم و مانع، به سوی خدا سیر کند، باید کاری کند که نفس اماره را مطیع و تسلیم نفس مطمئنه سازد. در نتیجه، نفس شیطانی را تحت امر و اختیار نفس رحمانی قرار دهد.

    3. لطیف و رقیق کردن روح: یعنی انسان به کمک این دو مورد یاد شده، با زهد در عمل و حضور قلب در عبادت، روح خود را برای قبول انوار الهی آماده سازد.( ر،ک: شیخ ابو علی سینا، الاشارات والتنبیهات، نمط نهم، مرحله اول و دوم سیر و سلوک.)
    خلاصه سخن

    هر چند از راه های غیردینی، مثل روش: یوگا یا مرتاضی انسان می تواند به بعضی از تواناییهای روحی دست یابد، ولی این نوع تواناییها موجب معرفت، کمال و تقرب به خداوند نمی گردد؛ زیرا مقصود از ریاضت شرعی و دینی آن است که انسان، برخلاف هواها و خواسته های نفسانی خویش عمل کند و نفس خود را به اطاعت خداوند وادار سازد.

    مقصود از این نوع ریاضتها (یوگا و مرتاضی) معمولاً برای تشخص، جلب توجه مردم به سوی خود و یا ارتزاق می باشد، لذا این نوع ریاضتها، نوعی پیروی از هوای نفس و دوری از خداوند است، ولی در مقابل، از راه ریاضتهای شرعی می توان به بالاترین درجه کمال و معرفت و در نتیجه، تقرب به خداوند نایل گشت.(ر.ک: اسد علیزاده اکبر، کسب تواناییهای روحی از راه ریاضت ، مبلغان ش ۶۱ )
    بنابراین، اکثر ریاضتهای مرتاضانه از نظر شرعی حرام می باشند. عرفای حقیقی ریاضتی جز انجام واجبات و ترک محرّمات و عمل به مستحبّات و ترک مکروهات ندارند. زمانی به آقا سیّد علی قاضی عرض شد: فلان مرتاض هر روز فقط یک بادام می خورد. ایشان فرمودند: وی از سختی به آسانی پناه برده. گفتند: چگونه؟ فرمود: اگر می تواند، یک روز گناه نکند.

    این جمله ی آن ولّی خدا بسیار عمیق می باشد. چون ماها سر تا سر عمرمان در حال گناه می باشیم جز مواقعی اندک. چون اسراف از گناهان کبیره است؛ و با ارزشترین سرمایه ی انسان عمر است. پس آنکه لحظه به لحظه از عمر خود درست استفاده نمی کند، در بزرگترین متاع خویش اسراف می کند. لذا اگر کسی بخواهد اصلاً گناه نکند، باید حتّی یک ثانیه از عمر خود را هم صرف غیر خدا نکند. علّامه حلّی فرموده اند: من یازده سال با خواجه نصیرالدین طوسی زندگی کردم و در این مدّت حتّی یکبار هم ندیدم که او کار مباحی انجام دهد.

    شگفتا! این مرد الهی نه تنها حرام و مکروه مرتکب نمی شده، حتّی کار مباح هم نمی کرده، بلکه هر چه می کرده یا واجب بوده یا مستحبّ؛ یعنی حتّی خوابیدن و خوردن او نیز برای خدا بوده است. سیّد احمد خمینی فرمودند: پدرم حتّی آب هم که دست فرزندانش می دادند قربة الی الله بود.

    یکی از مراجع نیز در مورد امام خمینی(ره) و آیة الله بهجت(ره) فرمودند: این دو بزرگوار در عمر خود بازی نکردند.

    ریاضت تا احضار

    در یک اتاق نیمه تاریک و ساکت ترجیحا نیمه شب (که تمرکز بالاتر و احتمال موفقیت دو چندان است) بنشینید .10 دقیقه تمرکز کنید و در این مدت فقط به اجنه و ارتباط با اونها فکر کنید. سوره جن را تا آخر بخوانید. سپس یک قلم و کاغذ بر دارید و قلم را در دست گرفته نزدیک کاغذ نگه دارید بطوریکه نوک قلم روی کاغذ باشد . سپس بگویید از ارواحی که در اینجا حاضر هستند می خواهم که از طریق این قلم با من صحبت کنند و چند بار این جمله را تکرار کنید.و بگویید سلام .

    خواهید دید که دست شما بدون اراده و خواست شما شروع به نوشتن می کند و جواب شما را می دهد و این بدلیل این نکته است که جن اکنون در بدن شما میهمان است و از طریق دست شما با شما ارتباط برقرار کرده البته در صورتی که از تمرکز بالاتری برخوردار باشید نیازی به قلم و کاغذ نخواهید داشت و جن بصورت ذهنی با شما حرف می زند و تفاوت میان افکار خودتان و حرفهای جن میهمان برایتان کاملا ملموس خواهد بود و اینجاست که به معنای واقعی کلمه ی وسوسه  پی خواهید برد.در حین جلسه برای اینکه مطمئن شوید اینها تلقین نیست از جن بخواهید که به نحوی حضور خودش رو براتون ثابت کنه مثلا پرده رو تکون بده یا ضربه ای به در بزنه.

    در ضمن مراقب باشید که سر کار نرید چون جنها هم مانند ما انسانها خوب و بد دارند و ممکن است یک جن شرور به تور شما بخورد که بخواهد کمی اذیتتان کند مثلا خودش را بعنوان روح یکی از بستگانتان معرفی کند و اشک شما را در بیاورد بعد آخر سر بفهمید که داره شما رو دست می ندازه و بهتون می خنده ( جنها اغلب از این کارها لذت میبرند)
    اکثر اوقات در این احضار ها این اجنه هستند که حاضر میشند و احتمال حضور ارواح خیلی کمه.

    در پایان جلسه خداحافظی کنید و بگویید اخرج به حق سلیمان بن داوود تا جن از بدن شما خارج شود.
    از دوستانی که این روش رو امتحان خواهند کرد تقاضا میکنم که نتیجه رو در همین بحث اعلام کنند و اگر به مشکلی برخوردند سریعا با من تماس بگیرند و یا نظر بگزارید.

    هر گاه خواستی یک جن را تسخیر کنی که تو را در امرات زندگیو کارهایت یاری کند

    1- باید 40 روز ریاضت بکشی و بعد شروع به خواندن عزیمت کنی (

    1- ترک حیوانی( گوشت نخور)

    2- ترک معصیت و گناه صغیر و کبیر

    3- به جا آوردن نماز یومیه و نماز شب 11 رکعت

    4- با نیت به اینکه خدمتگذار خلق شوی و در راه حق

    گام بگذاری و هر شب در مکانی خلوت و پاک و با غسل

    و طهارت نشسته و بخور می کنی به مقبل ازرق

    و کندر و سندروس

    و عزیمت زیر را 1000 مرتبه می خوانی به مدت 40 شب

    تمام و هرگز از جن و ارواح نترسی چرا که اگر بترسی

    دیگر روبرویت نخواهد آمد.

    و این عزیمت را باید هر شب 1000 مرتبه خواند)

    و عزیمت چنین است:(

    بسم الله الرحمن الرحیم

    اللهم صلی علی محمد و آل محمد بعدد الفاس المخلوقات

    اللهم صلی علی محمد و آل محمد بعد اشجار الموجود

    راه های گوناگونی برای دفع اجنه وجود دارد یکی از انها دود کردن اسفند است
    پیامبر گرامی اسلام میفرماید خداوند برای هر برگ شاخه ریشه و دانه اسفند یک
    ملک قرار داده دیگر امام صادق فرموده اند که در خانه ای که اسفند باشد اجنه
    تا هفتاد خانه گرد آنجا نمیروند ولی پراکندن اسفند در جائی موجب دعوا و نزاع میشود
    راه دیگر برای دفع اجنه نوشتن اسامی اصحاب کهف بر روی کاغذ و آویختن آن به
    دیوار یا شخص جن زده است اسامی از این قبیل است:تملیخا.مکسلمینا.مشلینا.مرنوش
    ربینوش.شاذنوش.مرطونس و نام سگ ایشان قطمیر)

    خلاصه‌ای از خصوصیات جن‌ها(

    1- موجوداتی ناپیدا و نادیدنی هستند. ما را می‌بینند ولی ما آن‌ها را نمی‌بینیم .

    2- از آتش (نار) آفریده شده‌اند .

    3- آب جوش و اجسام فلزی تیز می‌تواند به آن‌ها آسیب برساند .

    4- ازدواج، زاد و ولد و مرگ و میر دارند .

    5- تفکر و احساسات دارند .

    6- بین‌شان خوب و بد، کافر و خداپرست و همچنین مسلمان و غیر مسلمان وجود دارد .

    7- قدرت‌هایی نیز دارند مانند طی الارض (در یک لحظه می‌توانند از یک طرف زمین به طرف دیگر بروند)

    8- جن، شیطان نیست اما شیطان از جن است. یعنی ابلیس و فرزندانش نوعی جن هستند اما لزوما هر جنی شیطان نیست. برخی نیز معتقدند که تمام اجانین از نسل شیطان (ابلیس) هستند اما عده‌ای از آن‌ها پس از ملاقات با پیامبران خدا مخصوصا پیامبر اسلام توبه کردند و خداپرست شدند.

    9- جن، فرشته نیست. فرشته از نور آفریده شده اما جن از آتش آفریده شده است. فرشته معصوم است اما جن معصوم نیست و مانند ما انسان‌ها گناه هم مرتکب می‌شود .

    10- برخی می‌گویند جن‌ها نمی‌توانند به انسان آسیب برسانند. برخی می‌گویند که می‌توانند و نوع شرور آن‌ها این کار را می‌کند. برخی می‌گویند که جن‌ها از آسیب رساندن به انسان به طور عادی منع شده‌اند اما اگر انسان بهانه به دست جن‌ها بدهد، مثلا تسخیر یا احضار جن‌ها یا آسیب رساندن به آن‌ها در آن صورت می‌توانند و اجازه پیدا می‌کنند تا انسان را تا حتی سرحد مرگ آزار بدهند .

    12- عبارت «بسم الله» یا «بسم الله الرحمن الرحیم» و برخی ادعیه دفع جن آن‌ها را دور می‌کند. یا خواندن هفت مرتبه سوره? زلزال (کتاب جن‌ها همه جا هستند، ص 37)

    13- عمر جن‌ها خیلی طولانی‌تر از عمر انسان‌هاست .

    14- جن‌ها شامل سه نژاد عمده هستند : (کتاب جن‌ها همه جا هستند، سید محمد مهدی حسینی، ص6)

    الف- دیو: پست‌ترین نژاد، خاکستری رنگ، خشن، چشمانش فی‌مابین عمودی و افقی و هیکل دیو کمی درشت‌تر از انسان است.

    ب- جن: نژاد متوسط، سرخ رنگ، چشمان عمودی، پاهای کوتاه و گرد (شبیه سم)و هیکل جن کمی ریزتر از انسان است .

    ج- پری: نسبت به دو نژاد قبلی از نظر خلقت برتری دارد. سفید رنگ(مثل انسان‌های سفید پوست)، زیبا، چشمانش مثل چشم انسان افقی است .

    دفع جن(

    تاکنون برای دفع جن راه‌ها و ادعیه? مختلفی پیشنهاد شده است.

    مثلا بسم الله الرحمن رحیم، اثر بد جن‌های کافر را خنثی می‌کند.

    سید محمد مهدی حسینی در کتاب جن‌ها همه جا هستند، بهترین و مجبوبترین و معروف‌ترین حرز (دعایی که به گردن بیاویزند) برای دفع اذیت اجانین و شیاطین را حرز ابی دجانه دانسته است . در همان کتاب از قول امام صادق نقل کرده است که هرکسی سوره‌های فلق و ناس (معوّذتین) را بسیار بخواند از وسواس و شر جن و انس محفوظ می‌ماند .

    همچنین از امام صادق نقل کرده است: کسی که سوره? جن را تلاوت نماید در زندگی دنیا هرگز آسیبی از جن و انس به او نرسد و مورد سحر آن‌ها واقع نشود .)

     

    1. قرآن چه ویژگیهایی را برای جن ذکر می کند؟

    جن موجودی است ناپیدا که مشخصات زیادی در قرآن برای او ذکر شده است:

    موجودی است که از شعله های آتش آقریده شده است.

    دارای علم و ادراک و تشخیص حق از باطل و قدرت منطق و استدلال است.

    دارای تکلیف و مسئولیت است.

    گروهی از آنها مومن صالح و گروهی کافرند.

    آنها دارای حشر و نشر و معادند.

    در میان آنها افرادی یافت می شوند که از قدرت زیادی برخوردارند.

    آنها قدرت بر انجام بعضی کارهای مورد نیاز انسان را دارند.

    خلقت آنها در روی زمین قبل از خلقت انسانها بوده است.

    2. آیا زندگی در هوا و زمین برای جن ممکن است؟

    ابن خرم در کتاب الفصل می نویسد:طایفه جن امتی هستند دارای عقل،فکر و قدرت تمیز که به ایشان از طرف خدا وعده و وعید نازل شده و آنها نیز پذیرفته اند. جنیان دارای اجسام لطیف،شفاف و هوائی هستند یعنی زندگی در هوا و زمین برای آنها امکان دارد زیرا عنصر آنها از آتش است.

    3. آیا جن وجود دارد ؟

    کسانی که منکر وجود جن و شیاطین اند برای اثبات مدعای خود و جوهری ذکر می نمایند که جواب انها داده شده .
    اول می گویند درصورتی که جن و شیاطین وجود داشته باشند یا باید از اجسام کثیفه باشند(اجسام کثیفه دارای معانی گوناگون است یکی انکه به اجسامی که دارای جرم باشند کثیفه گویند و نیز به اشیاء غلیظه و سطبر هم کثیف می نامند و طبق معنی معمولی به هر چیزی که دارای الودگی باشد اطلاق نمی گردد) و یا از اجسام لطیفه ، اگر جسم کثیف باشد باید هر کسی که دارای حس سالم باشد انها را ببیند و حال انکه ما انها را هیچ نمی بینیم و اگر جسم لطیف باشند باید کارها و اعمال شاقه ای که به انها نسبت می دهند از انها سر نزده باشد زیرا بروز اعمال شاقه و کارهای سخت از اجسام لطیف بسیار بعید است.

    جواب این اشکال ان است که بگوئیم:به فرض اینکه از اجسام کثیفه و لطیفه نباشد دلیل نمی شود که انها جوهر مجرد هم نباشند و امکان دارد از جواهر مجرده باشند(جوهر بر دو قسم است مجرد و غیر مجرد ، اصولا جوهر به چیزی گویند که قائم به ذات خود باشد و این قائم به ذات اگر دارای ماده باشد به ان جوهر غیر مجرد نامند همانند دیوار در صورت جمادات و همانند انسان در حیوان ناطق و همانند درخت در صورت نباتات ولی این قائم به ذات اگر دارای ماده نباشد.

    جوهر مجرد گویند همانند روح و نفس و عقل) و باز هم به فرض اینکه جسم کثیف باشد ممکن است انرا از راه حکمت و مصلحت از دیدگاه انسان دور نموده که کسی آن ها را نبیند،چنان که در قران می فرماید:(انه بریکم هو قبیله من حیث لا ترونهم).یعنی شیطان شما را می بیند و نیز بستگان او هم شما را می بیند ولی شما آن ها را نمی بینید و اگر جسم لطیف فرض کنیم امکان دارد که ترکیب آن ها همانند افلاک محکم باشد.

    4. آیا جن و شیطان می خوابند؟

    تنها ذات اقدس احدیت است که نمی خوابد و همه مخلوقات حتی فرشتگان خواب دارند.

    5. می گویند جن در بعضی از موجودات از جمله گربه وجود دارد آیا این گفته درست است ؟

    در تعریف جن گفته اند : جن جسم و موجودی است آتشی و از موجودات عالم پایین که به شکل های مختلف جلوه می کند حتی به شکل سگ و خوک در می اید.
    بنابراین جن ها می توانند به صورت موجودات کوچک و بزرگ درایند حتی موش و گربه

    6. جن ها بهشت و جهنم دارند؟

    در تفسیر فخر رازی در پاسخ به این سوال که شیطان و بدان از جن از آتش خلق شدند پس چگونه هیزم آتش بر آنها اثر می کند بر آمده است:درست است که از آتش خلق شدند ولی تغییر کیفیت داده و گوشت و خون می شوند و ابن عربی هم در این باره می گوید:عذاب شیاطین جنی و اکثرا به زمهریز یعنی سرمای شدید است و نیز روایت است که از امام(علیه السلام)پرسیدند:آیا مومنین از جن به بهشت داخل می شوند؟فرمود:نه ولی برای خداوند باغهایی بین بهشت و جهنم است که ایشان و فساق شیعه در آنجا خواهند بود

    7. آیا جن و شیطان در زمره میکروب ها هستند!؟

    در پاره ای از روایات می خوانیم که امیر المومنین(ع) فرمود:از قسمت شکسته ظرف و دستگیره آن آب نخورید زیرا که شیطان روی دستگیره و قسمت شکسته ظرف می نشیند.این روایت و روایاتی دیگر سبب شده که عده ای جن و شیطان را نوعی میکروب بنامند اما این نظریه غلط و نادرست می باشد.و تصریح قرآن به جن به عنوان موجودی مختار و دارای که در ثواب و عقاب و داخل شدن در بهشت و جهنم با انسان مساوی هستندبه خوبی نشان می دهد که جن و شیطان هیچ ارتباط منطقی و عقلی با میکروب ندارند.در مورد حدیث بالا می توان گفت که چون در زمان آن حضرت هنوز علوم پیشرفتی نکرده بود و مردم با معنی و مفهوم میکروب آشنا نبودند حضرت برای اینکه متوجه وجود امراض در قسمت های شکسته و دستگیره ظرف شوند از لفظ شیطان استفاده کرده اند.

    8. جنیان چه نوع غذایی می خورند؟

    جن ها غذا می خورند و غذای آنان باقی مانده غذای انسان و نیز مغز استخوان است چنان که ابن بابویه نیز نقل کرده :گروهی از طایفه جن به خدمت پیامبر اکرم (ص)شرفیاب شدند و عرض کردند:یا رسول الله چیزی برای خوردن به ما عطا کن.حضرت استخوان و بازمانده غذا به آنها عطا کرد.

    9. وادی الجن چه جایی است؟

    سرزمینی است بین مکه و طائف که گروهی از جنیان به حضو ر رسو ل خدا (صلی الله علیه و آله ) رسیدند و به آن حضرت ایمان آوردند.

    10. مسجد الجن کجاست؟

    مسجد جن محل دیدار رسو ل اکرم با برخی از فرستاده های جنیان است. این مسجد از مساجد قدیمی و شناخته شده مکه معظمه است. خیابانی در سمت غربی آن به نام مسجد الجن وجود دارد. سمت شرقی آن خیابان مسجدالحرام قرار گرفته است. نام گذاری این مسجد به جن به نازل شدن سوره جن در این مکان مربوط می شود. ونامیده شدن آن به مسجد البیعه به دلیل بیعت جن ها با آن حضرت در آن محل بوده است.

    11. لیله الجن چه شبی بوده است ؟

    لیله الجن شبی بوده که جن ها به حضور رسول خدا (صلی الله علیه واله) شرفیاب گشتند و همراه با آن حضرت به نزد قوم خود رفته و تعالیم دینی را از و ی آمو ختند و نیز در این شب بود که کلام الهی را شنیدند.

    12. آیا می توان ابلیس را از سفیهان جن دانست؟

    آیه چهارم سوره جن از زبان مومنان جن می گوید: ما اکنون اعتراف می کنیم که سفیهان ما سخن ناروا و دور از حق درباره خدا می گفتند. سفیه اشاره به ابلیس است که بعد از مخالفت فرمان خدا نسبت های ناروائی به ساحت مقدس او داد حتی در امر سجده بر آدم مخالفت ورزید و آن را دور از حکمت شمرد و خود را برتر از آدم پنداشت و از آنجا که ابلیس از جن بوده،مومنان جن به این وسیله از او ابراز تنفر می کنند

    سحر در اصل به معنی هر کا ری است که ماخذ و منشا آن پنهان است . سحر جلب شیا طین از راهها ی خاص و کمک گرفتن از آن هاست . به بیان دیگر سحرعبارت است از نوشتن یا خواندن اوراد مخصوص یا سوزاندن با آتش و دود کردن چیز های مخصوص ، نقش کردن صورت ، دمیدن یا گره زدن و یا چیز خاصی را در جاهایی دفن کردن به طوری که در قلب یا عقل شخص سحر شده اثر کند مثل حاضر کردن فرد یا ایجاد محبت یا دشمنی بین افراد. سحر حرام و از گناهان کبیره است.

    علومی که از تاثیرات غریبه و خارق العاده صحبت می کند بسیارند ولی معروف ترین آن ها عبارتنداز :

    1ـ سیمیا : در باره چگونگی ضمیمیه کردن قوای ارادی یا قوای مخصوص مادی برای انجام تصرفات عجیب و غریب در موجودات طبیعی بحث می کند یکی از شعب این علم همان چشم بندی است که به وسیله تصرف در قوه خیال بیننده آثار عجیبی به نظرش مجسم می سازد این علم واضح ترین اقسام سحر است.

    2ـ لیمیا : یا علم تسخیرات که از کیفیت تاثیر قوای ارادی به وسیله ارتباط با ارواح قوای عالم بالا مانند ارواح متعلق به کواکب یا ارتباط و استمدار از جن و تسخیر آن ها بحث می کند .

    3 ـ هیمیا : یا طلسمات که از کیفیت ترکیب و انضمام قوای عالم بالا با موجودات عالم پایین برای انجام تاثیرات غریبه صحبت می کند .

    4 ـ ریمیا : یا شعبده بازی که درباره چگونگی استفاده از قوای مادی و خواص موجودات برای وانمود کردن آثار خارق العاده بحث می کند .

    5 ـ کیمیا : که درباره کیفیت تبدیل صورت عناصر به یکدیگر بحث می کند منند تبدیل عنصر مس به طلا یا قلع به نقره .

    این پنجگانه که شمرده شد علوم پنجگانه مخفی می نامند .

    ملحق به این علوم :

    الف : علم اعداد و اوفاق که درباره ارتباط اعداد و حروف مطالب به یکدیگر و تشکیل جدول های خاصی به صورت مثلث یا مربع و قرار دادن حروف و اعداد مزبور را در خانه های آن ها به طرز مخصوصی برای رسیدن به مطالب مختلف .

    ب : علم خافیه که درباره چگونگی تغییر و تکسیر حروف اسم چیزی که مورد نظر است و استخراج نام های ملائکه و شیاطین(و اجنه ی) موکل بر آن ها و دعا کردن به اورادی که از این نام ها تشکیل یافته برای وصول به منظو ر آن بحث می کند .

    ج : از جمله علو می که جزء موارد بالا محسوب می شود علم تنویم مغناطیسی (هیپنو تیزم) و علم احضار ارواح می باشد .

    هیپنو تیزم عبارت است از ایجاد خو اب مصنوعی یا حالتی خلسه مانند از سوی کسی در کس دیگر که دران حالت شخص خواب رفته مطیع خو ابگر شده و حتی ممکن است خاطرات گذ شته اش حیلی روشن و واضح به یاد آورد تا آن جا که باور می کند که در گذشته به سر می برد به عبارت دیگر فرایند به حواب مصنو عی بردن شخص بر اثر القائات خاصی که در آن فرد به پرسش هائی که از او می شود بر مبنای خاطرات گذشته و فرامو ش شده پاسخ می دهد.
    تسخیر حلا له یا خیر؟

    تسخیر جن امکان داره ولی کار خوبی نیست از نظرشرعی حرامه و جزء گناهان کبیره

    است . تو این زمینه ممکنه سوالاتی براتون پیش بیاد که چطوری ممکنه؟

    دو راه داره یکی اینکه جن با اختیار خودش بیاد.ویکی دیگه این که به واسطه دعا وورد

    احضاربشه که هردو راه باعث صدمه دیدن فرد احضار کننده میشه ونتیجه ای جز

    تباهی براش نداره .اگه شما با دعا وتعویذ جنها رو حاضر کنین تضمینی در احضار

    نوع جن نیست . احضار و تسخیر جن از طریق چله نشینی موثره.

    حالا چند راه برای دفع جن: برای دور کردن جن وشیطان باید به خدا توسل جست. جن

    به محض شنیدن ذکر و ورد فرارمی کنه وقتی(بسم الله الرحمان الرحیم) گفته می شه جن

    وشیطان از آدم دور میشن بجزجن های مؤمن چون اونها با انسان دشمن نیستن.وهر

    کس سوره های معوذتین (سوره های فلق وناس)روزیاد بخونه هم میتونه از

    شر جن وشیطان راحت باشه.

    بعضی ها هم هستن که حتی ازخوندن دعا برای دور

    کردن جن می ترسن اما باید بگم جن ها هیچ گونه ترسی ندارن مگه اینکه ازطرف

    انسان بهانه ای بدستشون بیاد که دراین صورت برای آدم خطرناک میشن که اینم به

    وسیله همراه داشتن دعا های دفع جن برطرف میشه….می دونید که انسان ازلحاظ

    آفرینش ازجن برتره زیرا او اشرف مخلوقات است لذا نیازی به تسخیرجن نداره

    توصیه میشه به جای تسخیرجن به امرتزکیه نفس وخود سازی بپردازه.

     

    نتیجه گیری 

    در صورتی که این مقاله رو تا انتها خوندید و هیچ کدوم رو باور نکردید که هیچی!! در غیر این صورت فرد زود باوری هستید هر وقت جن رو دیدید به منم نشون بدید! البته شاید منه نویسنده آدم غافلی باشم!.

    رتبه این مقاله / 5.

    دیدگاه

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







    ملاحظات کاربر گرامی در صورت توهین و اهانت به مقدسات و کاربران دیگر آی پی شما مسدود خواهد شد.
    دسته ها اسرار و رموز (جهان پنهان) اطلاعات عمومی (دانستنیها) ترسناک (اتفاقات ترسناک جهان) تسخیر شده گان (اجنه) خدا (موضوعاتی مرتبط با الهیات) عجیب (عجایب جهان) ماورا الطبیعه (ارواح)
    Foodforfox The Scary Website 2019 ©

    loading time : 0٫360 s